Thursday, April 12, 2012

~~pilihan kerana harapan~~

sekali lagi persoalan bermain di minda...
keliru...
bergetar jiwa apabila dijelaskan berulang kali...
semakin degil untuk menerima kenyataan ini...
cukup sudah jawapan yang diterima..
namun hati ini seolah-olah tidak dapat menerima kenyataan...


ku peluk badan ini keseorangan..
sesekali hembusan angin membuatkan tubuhku menggigil..
ku pandang sekeliling...
berjalan keseorangan di jalan tanpa arah..
mencari kedamaian untuk sesuatu yang telah hilang..
aku bangkit bila terjatuh...
hanya doa yang mampu ku tadahkan...
pemberian dari sang arjuna sewaktu hari yang bermakna buatku telah hilang...
ku menangis... merintih keseorangan...

berpuluh panggilan tidak ku jawab...
aku takut...
takut untuk memberitahunya tentang perkara yang terjadi...
berbelas mesej tidak ku balas...
sehingga akhirnya...
aku terpaksa berterus terang...

aku harus jujur...
jujur akan memberikan ku harapan...
aku menangis ketika menjawab panggilannya..
sang arjuna terkejut mendengar tangisanku...
pujukannya langsung tidak membuatkan aku ingin berhenti menangis...

"awak... kenapa ni.? nape nangis ni.. awak kan kuat.. jangan macam ni awak.."
kerisauan yang melanda dirinya...
aku tahu dia penat... lelah... capek...
tapi kenapa aku tak faham...
cintanya tulus...
tapi kenapa hatiku belum menerimanya...
sekeras kepala batu...


"awak... cerita dekat saya... saya xnak dengar awak menagis... kenapa sayang..?"

sayang..??? susahnya ku mahu menyayanginya...
perlahan-lahan aku membuka mulutku yang sedari tadi asyik menangis...
"rantai yang kanda beri sempena hari bersejarah kita telah hilang.."
"sayang.. sudah jangan menangis lagi... kita cari sama-sama ya."sang arjuna mmujukku..
aku tersenyum... walaupun mataku sudah bertakungan air mata yang mengalir..
sang arjuna juga tersenyum..
menemankan aku mencari..
puas kanda  cuba menyakinkan aku bahawa dia kan membeli yang baru untukku..
tapi... aku tidak mahu...
biar apapun yang terjadi aku ingin mencarinya...




akhirnya setelah puas aku dan kanda menemankan aku mencari...
 akhirnya...
aku menjumpainya....
aku berjanji pada si dia yang aku akan menjaga rantai yang di berikannya sebaik mungkin... 
takkan aku lepaskannya....



thanks sangat-sangat dekat awak sayang... sanggup temankan sy...
kesian awak kepenatan... 




No comments:

Post a Comment